Lägesrapport

Nu har Tommy och jag hunnit med en hockey match i Gävle, var en resa ihop med övriga frilansande huggare.
Matchen slutade med förlust men i gott sälskap så spelar det inte så stor roll!

Igår kväll hämtades vedmaskinen, den kommer att fortsätta sitt liv i Vimmerby och 20 minuter efter att den lämnat gårdsplanen stod den nya maskinen där. Snacka om tillfälligheter!
Samma sort som förut så nu återstår att se om den går lika bra, det är svårt att vara bättre.

Jag avslutade gårdags kvällen med att flytta skördaren till nytt område.
Idag skall vi ta hem skotaren ifrån Vendel samt köra vildsvinsfoder till Forsmark och på eftermiddagen skall vi lyfta av en rävfälla.
Det är provmjölknings dag också, (man testar kornas mjölk).

Kul att så många har röstat hittills på namn  till lilla kalven (på www.lantmannen.se). Hoppas några till röstar innan fredagen då röstningen avslutas och kalven döps. Undrar hur man gör en namncermoni för kalvar? Något att fundera på till fredag!

För övrigt kan jag meddela alla som sitter inne att det är en toppendag ute, snö på backen (ingen jättemängd), strålande sol och ca -10 grader.

Stefan

Kommentarer
Postat av: cattis

lite dåligt me uppdatering här tycker jag..:P

2009-02-14 @ 18:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0