Lite gott och blandat...

Så har det åter gått en vecka och det är bara nio månader kvar till jul påminde jag de andra om idag när vi skulle seminera en hel rad kor. Det betyder naturligtvis att det kommer att bli många nya kalvar runt jul eftersom det har varit en intensiv semineringsperiod den sista tiden.

I måndags var jag på lantmännen mötet i Uppsala.
Björn var till Uppsala i onsdags på arla möte, där de inte trodde på så mycket bättre priser de närmaste två, tre åren. Mjölkpriset gick ju ner 25 öre till den första mars. Det ligger nu runt 2.50.
De andra kom hem till mig och åt tårta eftersom jag fyllde år.



I fredags var det mamma och pappas  tur att åka på LRF:s regionsstämma i Märsta.
Där pratades det mycket om förslaget om höjda dieselskatter och långa transporter av djuren till slakteriet.


I dag har vi servat lite på det nya vedbordet så det ska passa ihop med vedmaskinen.
Ulf har skotat virke och på eftermiddagen fällde pappa och jag ett par stora träd i trädgården.
De fick falla på grund av ålder.


Medans vi mjölkade körde Stefan bort allt ris som blev av träden,
ett ganska stort tillskott på flishögen.


Ett nytt avverkningsuppdrag tittade jag på innan mörkret.

Tommy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0